Tuesday, January 20, 2015

Lühitutvustused (üks asi korraga).

20.-21.11.2014.a. toimus Viimsis koolitus "Õppeprotsessi juhtimine digiajastul". Ühise mõttetalgu tulemusena sai kirja pandud 15 ideed, mis võiksid meie kooli arengule kasuks olla. Need olid loomulikult meie kolme koolitusel osalenute ideed (vt. eelmist postitust).
Oma koolituse projekti jaoks otsustasime kaardistada Juuru kooli õpetajate digioskused (27.02.2015).
Selleks on vaja koostada küsitlus, mis aitaks juhtkonnal saada ülevaate õpetajate oskustest hetkeseisuga ning vastavalt sellele planeerida edasisi tegevusi. Küsitluse koostamisel võiks lähtuda ISTE pädevusmudelist.
Haridustehnoloogina tekkis minul mõte proovida oma koolis lühikoolituste läbiviimist (üks asi korraga), et tekitada huvi uute võimaluste vastu ning teada saada huvi olemasolust.
Enne koolitust olin juba nõustanud ühte õpetajat Google Docksi kasutamisest. Loovtöö juhendajana soovis ta seda keskkonda kasutama hakata. Lisaks olin paarile kolleegile rääkinud kahoot.it keskkonnast ning vene keele õpetajat aidanud quizleti testi tegemisel.
Peale koolitust otsustasin ennast organiseerida ning pakkuda välja lühikoolitusi. Kuna olen Juuru koolis ainult kahel päeval (annan ainetunde), siis tuli eelkõige selgeks teha, kuidas minu pakutud ajad sobivad. Olin valmis ühte teemat ka mitmel korral õpetama, sest õpetajatel olid erineval ajal võimalus osaleda. Sobivaks osutus teisipäeval 4. ja 7. tund ning üks suur vahetund ja tegevus võis alata. Enamus kordi oli korraga kohal 2 õpetajat, ühel korral 4 ja tuli ka ühele huvitatud õpetajale võimalus anda.
Novembri ja detsembrikuu jooksul sai tutvustatud järgmisi keskkondi:
kahooti 7 õpetajale(4+1+2);


ühistöövahendeid padlet.com, answergarden.ch -5 õpetajale(2+2+1);
ühe küsimuse võimalust strawpoll.me 5 õpetajale(2+2+1).












Nende koolituste käigus tekkis õpetajetel soov teada saada kuldvillaku koostamise võimalustest ja saigi tehtud tutvust jeopardylabs.com - 3 õpetajat(2+1), kes said lisaks veel teada võimalusest luua ise äppe learningapps.com
 keskkonnas.


Individuaalselt tutvustasin kunstiõpetuse õpetajale maalimise võimalust ArtRage4-ga. Kuna see vajab allalaadimist ja meie kooli arvutipark on vana, siis kahjuks seda võimalust kasutada ei saa (arvutigraafika ei toeta). Puzzle tegemise võimalusega tutvus 2 õpetajat.



Kogu see tegevus (juhendid ja lingid keskkondadele) olen kokku võtnud getwapps keskkonda, et õpetajetel oleks ülevaade õpitust ja juhendid (kasutatud Koolielu juhendeid) käepärast võtta. Seal olen teemad grupeerinud ning edaspidised uued teadmised saab sinna juurde lisada.

Kokkuvõttes võin öelda, et mul oli tore seda kõike edasi anda ja huvi selliste lühikoolituste vastu oli olemas. Viiel päeval said 7 õpetajat targemaks 8 erineva võimalusega tundi põnevamaks muuta. Tehnoloogiliste vahendite kasutamine ja uute võimalustega tutvumine sõltub väga palju õpetaja tahtest ja huvist uue vastu.
Nüüd tuleb keskenduda küsimustiku koostamisele, selle läbiviimisele ja hilisemale analüüsile.



1 comment:

  1. Fantastiline, et algus on tehtud. Ja ni see tasapisi hakkabki minema. Nüüd on neid, kes samu keskkondi reklaamivad ja vajadusel kolleege saavad nõustada koolis juba enam. See on nagu lumepall. Piisab vähesest, mis siis hakkab enda ümber üha end lund korjama :).

    Kuldvillaku puhul on veel tore keskkond SuperTeacherTools (aadress https://www.superteachertools.net/).

    ReplyDelete