Wednesday, January 21, 2015

Õpetajate digipädevuste kaardistamine (eeltöö)

Nagu eelmises postituses õpetaja Helle kirjutas, otsustasime kaardistada Juuru kooli õpetajate digioskused.
H.K:"Selleks on vaja koostada küsitlus, mis aitaks juhtkonnal saada ülevaate õpetajate oskustest hetkeseisuga ning vastavalt sellele planeerida edasisi tegevusi. Küsitluse koostamisel võiks lähtuda ISTE pädevusmudelist."
Enne küsitluse paiskamist kolleegidele, otsustasime endast targematelt nõu küsida. 3. detsembril suhtlesin Skype vahendusel Ingrid Maadverega uurimaks, kuidas oleks seda kõige mõistlikum teha nii, et keegi ei solvuks.
Ingrid soovitas teha seda läbi enesehindamise (õpetaja hindab ise oma oskusi) ning lisame omalt poolt juurde küsimused, kui palju ta arvutiklassis käib, materjale loob või sellealastel koolitusel käib.
Uurisime üksipulgi koos õpetaja Anneli ja Hellega läbi ISTE pädevused, haridustehnoloogiliste pädevuste hindamismudeli ja õpetaja kutsestandardid. I.Maadvere soovitas neid mitte kohe kasutada, sest õpetajad ei pruugi mõistetest kõigist aru saada. Küsitlus tuleb teha neile arusaadavaks. Kaardistamise eesmärk ei tohi olla ka ainult koolituse jaoks tegemine, vaid et sellest ka majasiseselt tulevikus kasu oleks ja õpetajad ka tagasisidet saaksid.
Kokkulepe jäi, et teeme küsitluse projekti valmis ja näitame Ingridile. Tuntud tõde on, et aeg lendab. Ingridiga vestlusest on möödas üle kuu (uskumatu). Nüüd hakkas kiire, nagu koolilastel ikka!
Tänaseks on põhiküsimused Helle poolt paberile pandud, aga siinkohal seda jagada veel ei söanda (liiga mustand). Enne arutame omavahel, mis vormis see tuleb (hindamismudel skaala abil või valikvastused vms).

Vajalik LINK tuleviku õpetajale.
Meie MÕTTEKAART tegevuse kohta.

1 comment:

  1. Kutsestandardi osas jah võivad paljud mõisted õpetajatele algul olla hirmutavad. Mida ei tea ja tunne, on ju ikka hirmus :). Koolis sellist pisikest kaardistust läbi viies peaks ka vaatama, et ikka säiluks anonüümsus. Näiteks kui on koolis vaid 1 bioloogia õpetaja ning küsitakse taustaandmetes ka õppeainet, siis pole keeruline inimest tema vastustega kokku viia. Samuti võivad anonüümsust vähendada küsimused õpetaja arvutikasutamise kohta. Kui ongi vaid mõni õpetaja, kes näiteks arvutiklassis ei käi, siis jälle võib ta karta, et tema andmed võidakse temaga kokku viia...
    Aga küll te hakkama saate. Algus on ju tehtud!

    ReplyDelete